Soms is hulp niet beschikbaar omdat formele regels die hulp (grotendeels) onmogelijk maken. In die situaties kan Noodhulp een laatste redmiddel zijn, waardoor hulpverleners verder kunnen met hun cliënten.

Wat kan je aanvragen?
Aanvragen op het gebied van woninginrichting, stoffering, incidenteel levensonderhoud, medische kosten, studie/school (gerefurbishde computer), etc.. Er worden echter geen periodieke uitkeringen voor levensonderhoud of vervoer verstrekt. We zijn zeer terughoudend bij verzoeken voor reizen naar het buitenland, adoptie, kosten voor niet-erkende of alternatieve medische behandelingen, kosten in verband met studie aan niet-erkende onderwijsinstellingen en CJIB-vorderingen (boetes). Daarnaast zijn er ook andere bestuursrichtlijnen. Bij aanvragen voor schulden wordt eerst bekeken of een oplossing via de afdeling SchuldDienstverlening van de Gemeente Zwolle kan worden bereikt.

N.B. Noodfonds maakt het geld niet over naar de klant, maar rechtstreeks aan de leverancier. 

Wie kan het aanvragen?
Alleen professionele hulp- en dienstverleners kunnen voor hun cliënten in ons werkingsgebies een aanvraag indienen bij het Noodfonds. Het Noodfonds helpt erkende hulpverlenende organisaties.

Contact
Tel: (038) 498 32 82 (bereikbaar op alle werkdagen, maar niet altijd op de maandagochtend)
E-mail: noodfonds@zwolle.nl